به گزارش خبرنگار خودروکار،در روز تحویل نخستین دستگاه رنو تلیسمان به مشتریان، جمشید حسینی، مدیرعامل نگین خودرو در گفتگویی کوتاه خبر از سورپرایزهای بزرگ رنو برای بازار ایران داد و اینک این سوال پیش می آید که آیا یکی از این سورپرایزها، نسل جدید رنو کولئوس خواهد بود؟
طراحی، برگ برنده در دستان رنو
نسل پیشین کولئوس هرچند ازنظر توان فنی خودروی مناسبی بود اما به دلیل طراحی سادهاش آنچنانکه باید موردتوجه قرار نگرفت. رنو اما در نسل جدید همهچیز را بهکلی دگرگون کرده است چراکه کولئوس جدید از زبان طراحی جدید رنو پیروی میکند که پیش از این مشابه آن را در تلیسمان هم دیدهایم و بر روی مگان جدید هم پیاده شده است. این مسئله باعث شده این بار در کنار تواناییهای فنی و امکانات رفاهی بی شمار، جذابیتهای ظاهری هم به لیست بلند دلایل انتخاب کولئوس اضافه شود.
قوای محرکه و سیستم انتقال قدرت
برای این خودرو رنو از یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر بهره برده است که میتواند 170 اسب بخار قدرت و 233 نیوتون متر گشتاور تولید کند تا به این ترتیب کولئوس خودرویی در حد و اندازه رقبای خود در این کلاس باشد ضمن آنکه مصرف سوخت متوسط 8.1 لیتری این شاسیبلند 1.6 تنی نشان میدهد با خودروی کممصرفی طرف هستیم. در زمینه گیربکس، رنو بار دیگر از تجربیات و دانش خود در زمینه تولید گیربکس بهره گرفته و بر روی کولئوس شاهد عرضه گیربکس CVT با نام اختصاصی X-Tronic هستیم.
هندلینگ بی نظیر
کولئوس از سیستم چهارچرخ متحرک هوشمند بهره میبرد و راننده میتواند متناسب با شرایط جاده و نیاز خود آن را بر روی وضعیت دوچرخ متحرک (برای جادههای معمولی و تردد در شهر)، چهارچرخ متحرک هوشمند (برای تردد در مسیرهای لغزنده) و قفل دیفرانسیل (برای شرایط آفرود و زمینهای گلی) قرار دهد.
امکانات رفاهی چشمگیر
کولئوس به میدان آمده تا رقبایش را به زانو در بیاورد و رنو برای این منظور تا حد امکان این ژنرال بلندقامتش را تجهیز کرده است. کولئوس غیر از ظاهر جذاب، ایمنی بالا، شاسی پرقدرت و توانایی فنی مناسب، امکانات رفاهی متعددی را نیز عرضه میکند و تقریبا تمام آپشنهایی که بر روی تلیسمان دیدهایم، بی کموکاست به کولئوس منتقل شدهاند تا از این نظر این قدبلند دوست داشتنی، به هیچ عنوان کمبودی نداشته باشد.
بهطور خلاصه این خودرو امکاناتی نظیر روشن کردن خودرو از راه دور برای گرم شدن سریعتر اتاقک در روزهای سرد، باز شدن درب صندوقعقب با حرکت پا زیر سپر، آیینههای تاشو برقی، سیستم تهویه مطبوع دو نقطهای اتوماتیک به همراه دریچه مستقل برای سرنشینان عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، نگهدارنده لیوان با قابلیت خنک کردن مایعات، آیینه وسط با قابلیت تیره شوندگی خودکار، سقف پانوراما، صندلیهای چرم مجهز به گرمکن و سردکن و تنظیمات برقی، ترمزدستی برقی، قابلیت تنظیم رنگ پشت آمپر، و ... مجهز شده است.
نیو کولئوس علاوه بر سنسور و دوربین پارک عقب، در مدلهای فول به سیستم پارک خودکار نیز مجهز شده است.
جنگی تمام عیار در کلاس خودروهای شاسی بلند
هرچندورود رنو کولئوس هنوز قطعی نیست و نمی توان انتظار قیمت پایین از این محصول داشت، اما بر اساس مشخصات فنی و مجموعه آپشن های این خودرو بنظر می رسد کولئوس جایگاهی رقابتی در بازار شاسی بلندهای وارداتی داشته باشد و رنو بعنوان یک خودروساز اروپائی، تضمین کننده موفقیت کولئوس در بازار ایران است.
انتهای پیام/